Harry & Olméo

Harry är min sköthäst. Min andra favorithäst. Han var min drömhäst, redan som liten. Har känt Harry riktigt länge, och nu är han helt plötsligt till salu för att han ska gå i pension. Ja, tiden går snabbt när man har roligt, kanske lite väl snabbt? Kommer sakna min fina som satan när han flyttar, men vet att han kommer få det mycket bättre som pensionshäst. Det var jättelängesedan jag red honom nu eftersom att jag är lite stor för honom, inte mycket men han orkar ju inte lika mycket nu när han är gamlare. Saknar verkligen att rida honom. Han har också blivit en annan "person" i sättet, och ibland vill jag bara tillbaka till den gamla tiden med honom.. Då allt var perfekt.
JAG ÄLSKAR VERKLIGEN DENNA UNDERBARA PONNYN, FINNS SERIÖST INGEN BÄTTRE.
Olméo (Olle) var min andra halva. Han va den enda jag kunde snacka med om allt möjligt ett tag. Tiden gick, dagarna med honom rullade på som aldrig förr.. Allt var helt perfekt. .. Enda tills en vacker dag i Oktober 2010 då min älskade sköthäst fick avlivas pga en skada, men jag är helt säker på att han har det bäst där uppe med de andra hästarna, på de eviga gröna ängarna. Men just den dagen var jag helt förstörd. Låg i sängen ock grät, kunde inte fatta vad som hade hänt. Att min älskade var borta för alltid. Att jag aldrig mer kunde mysa med honom i spiltan, aldrig aldrig någonsin mer.. Olle var en av de allra största hästarna i stallet, fast världens snällaste. Det tog ett långt tag innan jag kom igenom den värsta smärtan, än idag så tänker jag ju på honom. Nån gång per dag rinner nån tår ner på min kind, och så kommer de va hela livet.. Kan fortfarande inte fatta att han är helt borta.... FÖRALLTID :( ♥ Men den tiden jag och han delade va underbarare än någonsin.. Älskling lilla <3
Dessa 2 underbara hästar är dem som verkligen betyder mest.. glömmer dem aldrig, någonsin.. Dem som lärde mig rida och allt. Älskar dem sååå att det inte går att förklara ♥
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0