Vedbände Ridläger.

Jag förklarade ju aldrig ridlägret "dagligen" eller vad man ska säga, som dag 1, dag 2, dag 3, osv upp till Dag 10 när jag kom hem från Vedis, så jag tänkte göra det nu, eftersom att jag ändå inte riktigt vet om vad jag ska blogga om nu ikväll, så jag börjar nog med Dag 1, upp till 3 och kör Dag 4 till Dag 6 imorgon, och dag 7 till 10 i övermon. Så det blir i 3 olika delar.
 
Så det här får bli "Del 1".
 
Dag 1 - Äntlilgen, äntligen var det dags, äntligen skulle jag till Vedbände.. Åh, vad jag hade längtat. Vid 11 rullade bilen mot Vedbände, kändes som det gick väldigt långsamt, men jag ville ju dit så fort som möjligt. Vid ungefär halv 1 så var vi äntligen framme. SOM JAG HADE LÄNGTAT.. 
 
Först så fick vi veta vilken stuga vi skulle bo i. Blev först tilldelad att jag skulle bo i den nya stugan Rävlyan/Uggleboet med Matilda, Amanda och Hanna. Men när jag åkte dit så ville jag dela stuga med min bästis Lina, så jag bytte över till den stugan, världens bästa MYRSTACKEN med Fideli, Lina, Nora, Kajsa Och Vickan. 
 
Sen så gick vi och väntade till klockan blev 1, då vi skulle bli tilldelade till vilka hästar vi skulle ha. Mitt namn blev nästan uppropat sist, och jag var så nervös vilken jag skulle få så att mina stugkompisar Lina, Nora, Vickan och Fideli skrattade åt mig. De hade ju med sig egna hästar så ja, haha. Men tillslut ropades mitt namn upp. Att jag skulle få ha en underbar ponny, Phantom. Jag blev glad, jätteglad. 
 
Sedan var det dags för provridning, äntligeeeen skulle jag få rida Phantom också, för första gången. Provridningen gick väl sådär. Phantom är en väldigt, vääldigt stark ponny med mycket egen vilja, så de första dagarna av lägret fick jag verkligen jobba på att han skulle lyssna mer på mig. Vilket gick, men tog tid. 
 
Dagen gick snabbt, lärde känna stugkompisarna jättebra redan första dan, vilket var väldigt bra. Kände ju Lina, Fideli och Kajsa sen innan, men alla var så trevliga, och hade en sååå knasig humor.. haha! Lärde ju känna alla andra på lägret väldigt bra redan Dag 1 också, vilket var superroligt!!
 
På kvällen åt vi spaggethi och köttfärssås har jag för mig? Och till kvällsaktivitet hade vi Namnlek. 
Sedan 22.00 skulle vi gå och lägga oss. Åh, vad förväntansfulla vi var till dagen efter.. då var det ju MIDSOMMAR!
 
Dag 2 - Vi väcktes av våra go'a underbara vedismamma (Ida) och Vedis "pappa" Alex vid 7.40. Då skulle vi gå upp, och jag och Vickan var nog värst. Vi var mest morgontrötta, när redan alla i stugan hade gått ut så var vi kvar, typ sist haha.
 
Sedan skulle vi ge hästarna mat, hämta grimmorna och gemensamt åka fyrhjuling till hagen för att hämta hästarna i hagen, åh vilken känsla det var, glömmer aldrig de.. Sen blev det att gå bort till Ryttarstugan (matsalen) och äta gofrukost. Då var vi hungriga, haha. 
 
Efter det så gick vi ner till stallet, och ryktade hästarna och sedan sadla och tränsa till ridlektion. Har för mig att vi red i ridhuset då men är inte helt säker. Ridlektionen gick inte så bra. Phantom är ju sjukt stark och usch första ridlektionen gick det inte bra. Fick jobba hur länge som helst för att få honom att göra halt.. det var pinsamt. Men någon som inte ridit den där hästen vet inte hur stark och jobbig han är ibland. Men gud vilken skön galopp ponnyn har, det är helt sjuuukt, man känner sig som värsta proffset på honom i galoppen ju, haha ;) 
 
Efter ridpasset gav vi hästarna mat, svampade av de och gick sedan ut till hagen med dom. Efter att vi hade släppt ut de i hagen så gick vi och åt lunch, efter det glassöpet och sedan teori/stalltjänst. Fast denna dan fick vi hoppa över teorin då vi gjorde midsommarkransar. 
 
Min midsommarkrans blev väl inte så jättebra, haha. Jag gjorde bara en liten bit på min innan vi skulle gå till stalltjänsten. Sedan fick vi inte mer tid på oss, och då var min kras försvunnen..? Så jag och Alex gjorde en knas fort som tusan, men Lina klagade på den att den såg ut som ett fågelbo så då gjorde hon en och den såg med ut som ett fågelbo men ja den fick duga. ;) 
 
Sedan så tränsade vi hästarna och tog potträtbild, midsommarbild. Men då fick jag låna Matilda & Amandas krans.. haha. Efter det så dansade vi runt midsommarstången och det var så sjukt roligt! 

Sedan red vi ut, och alltså jag glömmer aldrig uteritterna på Vedis, naturen är helt underbar där.. så vacker. 
Uteritten gick dock mycket bättre än lektionen.
 
Då gjorde vi som vi gjort på förmiddagen, svampat av hästarna och sedan släppt ut dem i hagen. 

Sen på kvällen så gick jag Fideli, och Nora och fotade lite i hagen :)
 
Sedan blev det midsommarbuffe, sjukt gott då Håkan är en riktigt bra kock! Kvällsaktiviteten blev kareoke och då fick våran stuga låten "Evighet - Carola." Haha, vi var typ säämst. Hehe. Getingboet vann, vi var ju typ inte alls förberreda, så ja vi skyller på det. Efter att alla stugor hade sjungt sina låtar så sjöng alla några låtar jag inte kommer ihåg, och det var helt magiskt.. seriöst. Gud va roligt vi hade och jag, Matilda och Lina var ju hur knasiga som helst.. haha xD Men åh så kul det var! 
 
Efter en lång och underbar dag så var det dags att gå och lägga sig.
 
Dag 3 - Vi väcktes som vanligt 7.40 av vår mamma Ida och pappa Alex. Som vanligt var jag och Vickan typ segast och tröttast, haha. Som Dag 2 så gav vi hästarna mat, åt frukost och åkte fyrhjuling till hagen sedan. Ryktade dom, och sedan göra i ordning till ridlektion. 
 
Ridlektionen Dag 3 gick väl en aning bättre då jag visste att jag skulle vara mjuk i handen men ändå bestämd på en stark Phantom. Det gick ju mycket bättre, men långt ifrån att han lyssnade på mig helt. 

Vi svampade av hästarna och gick med de till hagarna, precis som på Dag 2.
 
 
Sedan åt vi lunch, kom dock inte ihåg mat, men gott var det iallafall. Som alltid på Vedis. 
 
Efter det blev det glassöppet och sedan Stalltjänst och teori. Den här dagen fick vi se våra prottätbilder från Midsommar, åh jag blev verkligen nöjd med min bild.. :') (Köpte den i A4 och just nu är den inramad i mitt rum.)
 
Uteritten var lika magisk som Dag 2. Som vanligt så svampade vi av de och tog ut dom till hagen. 
Sen var det ungefär samma som Dag 2 igår på kvällen, vi hade inte kareoke utan Pär Begär har jag för mig? Då vi skulle göra saker personalen bad om. Då failade jag verkligen. Haha jo, hunden Vissla sprang bredvid mig, och sedan sprang hon framför mig så jag typ trillade på henne framför henne så alla som satt i ringen när jag skulle springa och hämta brännässlan (som de bad om) så fick alla sig ett gott skratt, haha mina byxor gick faktiskt sönder i leran, hehe..Då vann vi inte heller, haha.
 
Gick sedan och la oss, vid 22.00. 
 
Varje kväll var det kiosköppet också, orkar inte skriva det 3 gånger i varje "dag" så jag skriver det här i slutet istället :)
 
Min midsommarbild och hoppbild och rosett :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du glömde att berätta om att kiosken var öppen varje kväll och att man kunde köpa godis osv där :) !

2012-08-01 @ 10:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0