Dag 3: Varför och när jag började rida.

Jag började rida hösten 2010. 
 
Min "storry" hur jag fick börja rida var inte att mina föräldrar är hästintresserade eller något liknande.. verkligen inte.
 
.. Det började med ett evighets tjat på mamma och pappa. Tjatade säkert i över ett halvår. Jo, jag hade ju aldrig tänkt tanken att börja rida innan jag fick hänga med till stallet en härlig vinterdag då min kompis skulle rida. Första gången var jag väl lite avvaktande mot hästarna och stallet. Men jag hängde med några gånger till, och rätt vad det var så bara klickade det. Vet inte varför och hur, men så var det.. Jag ville börja rida, det var det ända som fanns i min skalle då.
 
Jag fortsatte att hänga med henne till stallet och skötte om hästarna lite. Sedan äntligen fick jag börja rida. Men det tog en lååååång tid innan min dröm slog igenom och blev sann.
 
Självklart så är hela "historian" om hur jag började/fick börja rida mycket mer avancerad, men jag försökte ju såklart att kortfakta det.. hoppas du förstod och tyckte det var intressant ändå :)
 
Det här var min alldra första sköthäst, Olméo. En sjukt gosig och snäll liten polle. Fick avlivas Oktober 2011 har jag för mig för en alvarlig skada han fick. Saknar den killen så mycket, han var min allra bästavän ♥ Finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0