Dag 2: Vad får mig att fortsätta med ridningen?

Det som får mig att fortsätta med ridningen är att hästarna är så underbara djur, som man får umgås med. Ärligt talat så är hästarna lika mycket värda för mig som ridningen är. Alltså, jag har hållt på med jättemånga sporter förut, men inte fastnat för någon ändå.. BARA RIDNINGEN. Det som gör ridningen så roligt är ju att man får kontakt med ett djur som är mycket större, och starkare än vad man själv är. Och att man ändå får hästen att lyda ryttaren. Alltså det går inte att beskriva för någon som aldrig suttit på en häst förut hur underbart det är. 
 
Alltid när jag ska upp i sadlen och rida så tänker jag bara "ÄNTLIGEN." Lixom känslan är så underbar att det inte går att förklara. 
 
Men det är klart att jag har fått känslan "Varför rider jag egenligen?" Tror alla som håller på med ridsporten tänkt så någon gång. Men jag skulle aldrig sluta med ridningen, för att välja bort hästarna och ridningen är inget jag skulle göra som ett förstaval direkt!
 
För att kortfakta det hela så är det egentligen bara att jag har ALDRIG, aldrig någonsin klickat för en sport så som ridningen förut. Och varför det är så, är ju för att hästarna är så snälla, så underbara djur helt enkelt. Och för att känslan när man rider är så underbar att det inte går att beskriva.
 
JAG ÄLSKAR HÄSTAR OCH RIDNING, OCH JAG KOMMER ALLTID ATT GÖRA DET. ♥
 
Bild på när jag var "nybörjare": (Hade ridit i ett år då.. 2011)
Nu: (Våren 2012)
 
Och ja, det är samma häst. Men ni ser hur mycket jag har utväcklats, tycker att det är så häftigt att se dessa två gämförelsebilderna :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0