♥ Caprice ♥

Nästsista dagen på ridlägret så fick jag veta något väldigt sorgligt. Förvånade mig inte så mycket över det som hänt, men usch det var riktigt jobbigt att höra. Ja, de som hade hänt då var att en helt underbar häst som hette Caprice nu befinner sig uppe i de eviga gröna ängarna. Caprice var en jättesnäll häst som alltid ställde upp för ryttaren. Hon gick egenom något fruktansvärt - cancer. Dessutom var hon gammal. Men ändå gjorde hon allt för att göra rätt, och ansträngde sig verkligen även fast det var jobbigt. I början av hennes cancer var det ingen fara, men blev ju såklart värre och värre.. 
 
Jag lärde känna denna starka ponnyn i November 2011, och ångrar det inte.
Jag tävlade med henne två gånger och hon var så jäkla underbar. (Första tävlingen var i November 2011 och den andra i Februari 2012.) Hade sätt fram emot att träffa henne nu under lägret, men så blev det ju inte. Bröt ihop helt och hållet när jag fick höra att hon är död, och blev alltid påmind om det på de sista dagarna av lägret. Försökte glömma det, men de va inte så lätt. Så när jag kom hem, då kom alla tusen tårar. Även fast jag vet att hon har det mycket bättre där hon finns nu.. :(
 
Jag saknar dig så jättejättejätte mycket, världens bästa och starkaste häst!!
 
2011 
 
2012
Och i den sista tävlingen med Caprice tog vi det, då hoppade vi felritt och jag fick denna fina rosett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0