Ridningen

Red ju nu i kväll, gick väl hyfsat bra kan man väll säga. Red inne i ridhuset (jag som ville rida ute i paddocken..) Goldy, den hästen som jag red är då väldigt stark så ja.. i början blev det väl lite så att hon bara drog iväg med mig.. Men sedan när typ halva ridlektionen gått så skärpte både jag och hon till sig. Jag började väl "rida" lite mer eller så efter uppvärmningen och hon förstod även det hon skulle göra mer, och bättre. 
 
Ridletionen var som en vanlig ridlektion, en helt vanlig ridlektion. Ja, när vi värmt upp hästarna i skritt trav och galopp så gjorde vi en övning då vi skulle göra lite tempoväxlingar, först i skritt och trav. Sen trav och galopp, osv. Då travade vi alltså på kortsidorna och galopperade på långsidorna. Vårt lilla ridhus är då vääääldigt litet också, så jag kunde väl inte jobba henne riktigt på det sättet jag velat.. Svårt att jobba en häst i ett väldigt litet ridhus med en pigg och frammåt och STOR ponny. Menmen, det var ju trots allt bara första ridlektionen då vi hade en "ridlektion" eller så, förra veckan red vi bara  ut så då kunde jag ju inte jobba henne på samma sätt..
 
Funderar även på att byta till en annan grupp, i ridningen då. Jag vill gärna rida Storhäst-ponny lektion då vi rider vi 1 timme och ett plus, man får rida mycket ute i paddocken då också. Detta är något jag vill gärna fixa rätt så snart, kanske till hösten? Eller till jul..? :)
 
Här har ni lite bilder från idag, de flesta bilderna är tagna av mästerfotograferna Nellie & Tova! Tusen tack 
 
 
Orkade inte lägga upp mer bilder nu.. Men någa fick ni iallafall! 
 
Kommentera nu, så kul med kommentarer :')

Kommentarer
Postat av: hanna

kul! asså är alla hästar ponnys eller? ^^
puuuuuuusssssss

Svar: Svar till Hanna: Haha asså Hanna.. Ponnysar är små hästar, och ifall du sätt sånnahär stora hästar på TV eller nåt, asså riktigt stora. Dom är ju inte ponnysar. Gränsen till ponny är 147 cm i mankhöjd (Mankhöjd är rygghöjd kan man säga. Alltså, hästens rygg.) Så de hästarna jag brukar rida, de är ponnysar! Pusssssssssssssss bästis
Tove Karlsson

2012-08-24 @ 20:42:36
Postat av: Tova

Haha, mästerfotografer, man tackar ! :D <3

2012-08-24 @ 21:41:32
URL: http://pponnydrommar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0